نگاهی به عکسهای فوتومنتاژ لوته جاکوبی
در عکس Pauline Koner with Abstraction بخش بزرگی از عکس را سفیدی و خطوط فرا گرفته است و درون این فرم خمیده تیرگی نسبتا کوچکی در تکرار فرم بزرگ دیده میشود. جهت دید و حرکت دست و پای بازیگر چشم را از سکونت بر تیرگی به کل کادر هدایت میکند. این اشارات قوی بخشی از سفیدی و یکدستی عکس را جبران کرده است.
اما در عکس montage- ۱۹۴۶ بالعکس تمام خطوط خمیده و شکسته، لباس تیره، تیرگیها، حرکت دستهای سفید بازیگر در گوشهٔ سمت چپ به نوازنده اشاره دارند که به طوری تمرکز را در نقطهٔ طلایی حفظ کنند. اصل سه طرف روشن و یک طرف تیره نقش بزرگی در تمرکز کادر را به عهده دارد به طوری که تیرگی سمت راست بالا به عنوان حاشیهای چشم را به سمت نوازننده میکشاند.
|